tirsdag 2. mars 2010

BRUNSJ - THE AMERICAN WAY




Ananas -Bellini:
1 glass
2 1/2 ss ananasjuice
1 dl musserende vin

Bloody Mary:
1 glass
1 ss vodka
1 ss presset sitronsaft
1 dl tomatjuice
1/2 krm tabasco
1/2 til 1 ts worcestersaus
1/2 krm urtesalt
Garnering:
1 ts finreven fersk pepperrot
1 selleristilk
ev. sitron

Popburger:
4 personer

Brød:
25 g fersk gjær
50 g smør
2 dl melk
1 ts sukker
1 ts salt
5 dl hvetemel
eggehvite til pensling
1/2 dl sesamfrø
1. Smuldre gjæren i en bakebolle. Smelt smøret og tilsett melken, det skal være 37 grader, bland sammen med gjæren. 2. Bland i sukker, salt og mel. Elt deigen i 10 min. La heve i 30 min. 3. Del deigen i 16 biter, form dem til små boller og sett på stekebrett med bakepapir. La heve i 20 min. 4. Sett ovenen på 225 grader, pensle med eggehvite, dryss på sesamfrø og la steke i 10 min. avkjøl på rist.

Hamburger:
300 g kjøttdeig
3/4 ts salt
1 krm pepper
1 ss chilisaus
1 eggeplomme
1 ss smør
Bland alle ingredienser og form 8 små burgere. Stek 3 min på hver side i smør i stekepanne.

Coleslaw:
1 ts dijonsennep
2 ss masjones
1/2 dl tyrkisk yougurt
1 dl grovrevet gulrot
1 1/2 dl revet hodekål
1 krm salt
1/2 krm pepper
Bland alle ingredienser.

Amerikanske pannekaker:
Røre:
50 g smør
3 egg
2,5 dl melk
5 dl hvetemel
2,5 ts bakepulver
1 ts salt
1 ss sukker
Smelt smøret og la det avkjøle. Pisk det sammen med egg og melk. Bland sammen det tørre og vend det inn i det våte til klomfri røre. La den svelle i 10 min. Stek små pannekaker i smør, snu dem når de begynner å boble på overflaten.

Tilbehør:
2 dl creime fraiche
lønnesirup
friske bær


Marshmellowklubber:
8 store marshmellows
80 gram sjokolade
1,5 dl hakkede salte peanøtter
8 trespyd
Smelt sjokolade over vannbad. La den avkjøle. Stikk et spyd i hver marshmellow, dypp i sjokolade og nøtter.


Etiketter:

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden